CROS

Next HR 2009

04.10.2009 Traian | Resurse pentru ONGS | 8 comentarii

Acum mai bine de o săptamână ne-am întors de la Next HR obosiţi la maxim dar încântaţi de ce s-a întâmplat şi ni s-a întâmplat acolo. Am petrecut 5 zile cu ONGSiştii care se vor ocupa anul acesta de recrutarea, selecţia şi integrarea noilor membri. Au fost 52 de HRişti din 40 de organizaţii. Anul acesta ei estimează că vor aplica pentru a deveni membri ai organizaţiilor lor 4872 de studenţi dintre care îşi propun să integreze aproximativ 1200.

Next HR este un eveniment care se desfăşoară în fiecare an înaintea recrutărilor de toamnă şi rostul său este ca oamenii care se vor ocupa de recrutări să plece de acolo inspiraţi, motivaţi, siguri pe ei şi pregătiţi să asigure succesul recrutărilor pentru organizaţia lor. Programul Next ne este foarte drag pentru că a fost început de mine în urmă cu trei ani când am organizat prima ediţie a Next HR, apoi Cris si Daniel au organizat primul Next Junior la care eu şi Vlad am fost traineri. Următorul Next HR – cel din 2007 – a fost organizat de Cris şi Virgil şi eu am fost trainer.

Apoi am pierdut contactul dar faptul că programul a rezistat în timp şi şi-a găsit locul în ANOSR este pentru noi un motiv de mândrie şi satisfacţie. A fost o mare bucurie să avem ocazia să fim din nou implicaţi în programul Next şi oarecum un motiv de nostalgie.

Anul acesta CROS a fost partener educaţional, adică am conceput şi facilitat trainingul. Am format o echipă de 4 traineri: eu, Cris, Diana – alumnus BOS si Silvia – alumnus ASPSE. Le mulţumim Silviei şi Dianei pentru implicarea şi profesionalismul lor dar şi pentru că în ultimul an au fost membri de bază ai comunităţii HRemotion.  Mulţumim şi ANOSR, ASPR, Liga AC şi OSUT pentru că ne-au invitat să lucrăm la Next HR şi pentru tot ce am reuşit împreună să facem să se întâmple acolo.

Să vă spun şi ce s-a întâmplat acolo:

In prima zi – Vineri -  am deschis cu o vizualizare a sarcinii care îi aşteaptă: recrutarea, selecţia şi integrarea noilor voluntari. Fiecare participant a primit atâţia omuleţi desenaţi pe nişte coli A4 câţi membri estimează că vor aplica în aceasta toamnă pentru a deveni membri în organizaţia lor. Am obţinut un perete plin cu cei 4872 de studenţi cu care se vor întâlni la recrutările din această toamnă.  Dintre aceştia, 1200 erau coloraţi. Ei vor fi membri de organizaţii studenţeşti începând cu această toamna.

1

Sâmbata a fost dedicată “Campaniei de recrutare”. Am pornit de la motivele de a fi membru într-o organizaţie studenţească. Fiecare participant a realizat un “elevator pitch” de 1 minut în care a prezentat în public unul dintre aceste motive. Apoi am discutat despre metode indirecte de a transmite aceste motive. In continuare au participat la jocuri de rol, au exersat discursul în public şi au primit feedback, au realizat simulări de prezentări de organizaţii, am discutat despre cum răspunzi asertiv la obiecţii şi despre cum ţii o prezentare de impact. O altă parte a zilei a fost dedicată canalelor de comunicare şi campaniilor de promovare neconvenţionale.

Pentru a-şi exersa abilităţile de prezentare, în fiecare seară, dupa încheierea zilei de training, au fost susţinute prezentări ale organizaţiilor.

Duminica a fost ziua “Selecţiei”. Am discutat despre metodele de selecţie şi profilul candidatului. Timp de 5 ore, participanţii fiecărui grup au fost împărţiţi în 4 echipe care au realizat o simulare completă a unui proces de selecţie care a cuprins realizarea profilului candidatului, a formularului de înscriere, a fişei de interviu şi a grilei de evaluare. Formularul de înscriere a fost completat de o parte a membrilor altei echipe care apoi au fost invitaţi la o simulare de interviu.

La sfârşiul simularilor de interviu, am recapitulat tot ceea ce se lucrase în ziua respectivă şi am extras din această experienţă ceea ce este de reţinut şi dus acasă. După masa de prânz am discutat despre perioada de probă şi pe echipe am lucrat la un exerciţiu menit să puna în evidenţă legătura dintre cultura organizaţiei, resursele sale şi contextul în care aceasta activează şi alegerea strategiei şi a metodelor de selecţie.

La sfârşitul zilei alţi 16 participanţi şi-au prezentat organizaţiile.

Ziua de Luni a fost dedicată “Integrarii şi Motivării”. Am început cu un exercitiu de introspecţie, în care fiecare participant a reflectat la propriile sale motivaţii de a se implica în organizaţie. Pentru fiecare motivaţie au identificat situaţii concrete care au generat sau alimentat acea motivaţie şi apoi le-am împartăşit prin metoda “spider web”. Am pus totul într-o perspectivă teoretică asupra motivaţiei oamenilor raportată la nevoile acestora. Acestea au fost extrase dintr-o prezentare a lui Anthony Robbins. Am discutat apoi despre metode de motivare a voluntarilor. Cu discuţia despre motivarea voluntarilor în minte am deschis subiectul integrării noilor voluntari. Am clarificat etapele şi integrării şi am continuat cu câte patru scenete de teatru corespunzătoare unor situaţii des întâlnite în organizaţii. În urma acestor scenete participanţii au fost invitaţi să reflecteze la acţiunile necesare zi de zi pentru asigura faptul că noii membri se simt integraţi. Seara a avut loc ultima serie de prezentari de organizaţii.

Marţi a fost ziua închiderii. Toate cele 8 echipe şi-au prezentat (Video: 1,2,3,4) studiile de caz  la care au folosit tot ceea ce au învăţat în ultimele 3 zile. Prezentările ne-au impresionat placut, unele dintre ele cuprinzând inclusiv detalii cum sunt 2-3 variante de afiş pentru campania de recrutare, formularul de înscriere, diagrama Gantt sau bugetul.

La sfârşit fiecare participant a facut un contract cu sine în care şi-a asumat obiective pentru această toamna, legate de campania de recrutări. Ne-am oferit feedback şi câteva gânduri de plecare şi apoi ne-am spart reciproc temerile şi ne-am promis că vom fi acolo unii pentru alţii în lunile care urmează.

  1. [...] This post was mentioned on Twitter by CROS. CROS said: 52 de HRisti din 40 de organizatii studentesti. Am scris despre Next HR pe blog: http://cros.ro/2009/10/next-hr-2009/ [...]

  2. Foarte dragute pozele. Se pare ca ati si lucrat cu spor si v-ati simtit si bine. Si sunt o multime de oamnei zambitori prin poze. Bravo!

  3. Bravo și felicitări pentru workshop-uri. Am primit doar impresii excelente ;). Mult succes în ce faceți în continuare :). Și să vă cumpărați baterii să puteți ține pasul cu duracel Cris :)

  4. Cris n-a prea ţinut pasul şi la petreceri :). Eu n-am plecat în nicio seara din beci mai devreme de 3 :D

  5. @Vlad Dap. O groaza de energie a fost acolo. Se pare ca energiile oamenilor, cand ajung in contact, se inmultesc. Altfel, nu-mi explic cum reuseau sa stea 10 ore la training dupa 3-4 ore de somn.

  6. @Andrei Ehhhee, sa-l fi vazut pe Traian. A stat chiar si pana la 5 dimineata la petrecere. Eu la maxim 2.30 eram in pat!

  7. @Traian Dar cine se trezea la 7?

  8. A fost un Next HR superb! Participantii au fost foarte multumiti de traininguri. Va multumim mult de tot ca ati acceptat invitatia noastra si ne-ati ajutat sa iasa un eveniment de calitate!

Lasă un comentariu

CROS Live

Ce poţi face tu

Copyright © 2009 CROS. Powered by Wordpress

Proiect 1000